הצטרפו לקריאה של הגולשים בחפספר

כל המאמרים שעוזרים לנו להמשיך הלאה בעולם הספרים

קריאת ספרים להרגעת הגוף והנפש

library-488690_640

 

נסו לדמיין את הסיטואציה הבאה: יום קיץ חמים, שמש נעימה, אתם מתיישבים על ספסל בטיילת מול הים או אפילו על החוף עצמו. הבאתם אתכם משהו טעים לאכול וקפה טוב לשתות, ואתם מוכנים לזמן איכות רגוע עם עצמכם. אתם שולפים מהתיק שלכם את המכשיר הסלולרי הנייד שלכם, פותחים ספר ומתחילים לקרוא. איזו שלווה.

איך ספרים דיגיטליים קשורים לרוגע הנפשי שלכם?

ובכן, ספרים דיגיטליים הם הדבר הבא שיסייע לכם להירגע ולבלות זמן איכות עם האדם הכי חשוב בחייכם – אתם. כמובן שישנם דברים רבים שכל אחד יכול לעשות על מנת להירגע ולהגביר את מצב הרוח הטוב: בילוי עם חברים, הליכה לים או טיול בטבע, ישיבה בבית קפה ובעצם כמעט כל דבר בעולם. לצד כל אלה, נמצאת הקריאה: פעולה הדורשת מהאדם ריכוז, אך גם מכניסה אותו למצב רוח רגוע ושקט. ספרים דיגיטליים מאפשרים בדיוק את כל זה, ובצורה נוחה ופשוטה: כל שעליכם לעשות הוא להוריד ספר דיגיטלי למכשיר הסלולרי שלכם או למכשיר ייעודי (כמו קינדל למשל), וכך בעצם לקחת אתכם את הספר לכל מקום. זה יכול להיות חוף הים אבל זה גם יכול להיות בבית שלכם, בבית קפה או על ראש גבעה באמצע טיול בטבע; בכל מקרה, תזכו לחוויית קריאה נוחה ומיוחדת. 

אז… כיצד בעצם תורמת פעולת הקריאה לרוגע הנפשי והגופני שלנו?

ראשית, הסיטואציה בה אדם קורא ספר – ולא משנה אם מדובר בספר דיגיטלי או ספר בעותק מודפס – מכניסה אותו למין "בועה" חיובית, בה נמצאים רק הוא והספר. האדם נדרש להתרכז ולהתמקד במה שכתוב בספר ובעלילה עצמה, ומעט להתנתק מהסביבה. זהו צעד ראשון נהדר בדרך לרוגע נפשי וגופני – שכן בעת הקריאה אנחנו נשארים בדרך כלל במקום אחד ועוסקים בפעולה ספציפית אחת. ריכזנו עבורכם מספר יתרונות, אשר תורמים לרוגע נפשי וגופני בעת קריאת ספרים:

  • ריכוז – כאמור, פעולת הקריאה דורשת ריכוז והתמקדות. מחקרים מראים שאדם שקורא ספרים באופן קבוע (לאו דווקא בתדירות גבוהה), מצליח להתרכז בצורה טובה יותר גם בפעולות אחרות שאינן קשורות לקריאה כלל. במלים אחרות – מעבר להנאה מהספר עצמו, אתם גם מרוויחים שיפור ביכולת הריכוז שלכם!
  • מדדים פיזיולוגיים משופרים – החל מלחץ דם נמוך יותר, דרך דופק תקין ואפילו עד ירידה ברמות הסוכר – כל אלה עשויים להשתפר בזמן קריאת ספר. כל אחד היה רוצה לשפר את תפקודו הגופני, ואין ספק כי פעולת הקריאה – אשר מערבת גם הנאה גדולה – יכולה לסייע בכך. כי מי לא היה רוצה גם ליהנות מקריאה של ספר טוב, וגם להפוך לבריא קצת יותר בעקבות זאת?
  • הפחתת לחץ והגברת רוגע – לפעולת הקריאה, כאמור, יש אפקט מרגיע; השילוב של יכולת ריכוז הנדרשת מהאדם הקורא, לצד המדדים הפיזיולגיים המשתפרים – מובילה להרגשה כללית טובה יותר, ותחושת רוגע בעת הקריאה וגם לאחריה. 
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן